IQ foil MM
IQ foili kolmas päev Silvaplanas, Šveitsis. Praeguseks oleme siin kohal olnud juba 6 päeva. Kahel esimesel päeval saime veidi harjutada ja testida. Asjad tundusid enamvähem paigas. Kolmas päev oli regamine, mis osutus üllatavalt vaevaliseks. Seejärel oli kaks päeva tuul valest suunast, mis tähendas et sõita ei saanud, kuna tuul oli üli puhanguline ja keerutas suunda kuni 70 kraadi. Kolmas võistluspäev tõi lõpuks ka tuule ja seda päris korralikult. Kui 9:30 oli veel küsimus õhus et mis ajal tuul tuleb ja kas tuleb slall või kursisõit, siis tund hiljem oli juba tuul 15kn ja tõusis, nii et selge et kurss. Sõidud toimusid kahes fleedis, kummaski pea 80 meest. Oli tunda et pole ammu suurel võistlusel, kus tase on väga kõva, võistelnud. Stardist korralikult minema ei saanud, sõitsin paarsada meetrit edasi, tegin paudi et puhtasse tuulde saada, aga mida polnud oli tuul. Seisin ja lihtsalt vaatasin kuidas teised minema kihutavad. Kogu ülejäänud sõit oli jube rabistamine. käed läksid nii täis et ei jõudnud kinnigi hoida, foil tudises all, igale poole kuhu sõitsin tundus et vale pool.
Teiseks stardiks suutsin natuke maha rahuneda nii ,et seadsin eesmärgiks saada normaalselt stardist minema ja siis vaatab edasi. Stardis sain muidugi ühe ässa oma ette, kes pani sellise hooga minema et rikkus minu stardi ka ära. Ülejäänud sõit oli jälle nii et ei saanud aru kuhu poole sõita või kus pautida/halssida. Jube keeruline aru saada kuidas siin sõitma peab, sest järv on kitsas ja peab vähemalt 3-4 pauti tegema, aga kui kallas tuleb enne vastu kui layline-i peale jõuad siis kohe +2. Kolmas start sain juba peaaegu normaalse stardi, aga alt kiirendades jäi umbes sekund puudu ja teised jõudsid juba nina ülesse keerata ja jäin veidi karpi. Sealt segatud tuulest väga midagi teha polnud. Proovisin siit sealt vabasse tuulde saada ning aru saada kuidas siin järve peal sõita aga midagi erku ei tulnud. Neljandaks sõiduks oli ainult 1 plaan- saada lõpuks puhtalt minema. Sain kaatrist esimesena puhtalt minema- lõpuks! Kõik kes vasakuga tulid või ära pautisid sõitsid ahtrist läbi, nii et oli lootust et lõpuks võib miskit tulla ka. Kui ise ära pautisin, ja teistega järve keskel kokku sain oli kuidagi moodi nii palju kaotanud, et jälle seal kuskil pundi keskel. Kuna kõik siin nii kiired siis ega väga kohti võita ei õnnestunud, aga vähemalt esimene sõit top40. Peale nelja järjest sõitu olin tegelt juba suhteliselt väsinud, nii et paus kulus igati ära. Pausi ajal võtsin tagatiiva nurka vähemaks, kuna tuult oli suht palju ja siin siledal veel vaja rohkem kiirust. Tunne oli nüüd veidi parem. Kõige paremini minema ei saanud ja loksusin enamvähem pundi keskel. Tuul aga muutus puhangulisemaks ja sain mitu korda paha tuule keeramise ja kaotasin päris portsu kohti. Lõpuks jälle 39. Viimases stardis läksin veidi varem liinile, sain puhtas tuules minema, aga kuna tuuleaugud muutusid suuremaks siis hakkas väiksem tagatiiva nurk tunda andma. Sellele vaatamata olin esimese ringi järel üsna normaalsel kohal. Alumisest märgist ei saanud aga korralikult minema, jäin teiste segatud tuulde ja kaotasin laksust oma kümmekond kohta, mida enam tagasi ei jõudnud võtta, nii et 44 koht.
Ühesõnaga esimene päev läks üsna aiataha ja praegu 99. kohal! Sellist üllatust küll ei oodanud. Tase on lihtsalt megakõva ja Eestis/baltikumis sõitmisest ilmselgelt jääb väheks. Iga apsuga mis sõidu jooksul sisse lased, kaotad 10 kohta rahulikult.
Suured tiimid on praegu nii pikalt eest ära, et ei teagi mida teha et neile järgi jõuda. Kuigi praegu olen esisaja lõpus, siis riikide arvestuses 26-s, ning seda väga kehvade sõitudega. Ainus positiivne pool on see, et kiiruse poolest võiks olla selgelt eespool- üsna tüütu oli kui peab mõnest kutist kolm korda sõidu jooksul mööda sõitma. Kõvasti jäi selle taha, et pole päris mitu aastat saanud sellisel suurel võistlusel võistelda, ning läks aega kohanemiseks. Kindlasti läks palju kohti selle taha, et siin järvel on väga keeruline sõita, kui pole pundi ees puhtas tuules- paljud on siin varem võistelnud ja see annab kõvasti juurde. Kolmandaks jäi kohti ka füüsise taha- kevadel saadud närvipõletik pole lubanud nii trenni teha, nagu oleks tahtnud, ning seega pole füüsis päris see mis MM-il olla võiks.
Nüüd tuleb loota, et kohe ei minda üle kuld ja hõbefliitide sõitudele, ning oleks võimalik veel natuke kohti parandada. Isegi kui minnakse siis tuleb teha korralik vigadeparandus ning viimased kolm päeva teha korralikud stardid, ning võimalikult vähe rumalaid vigu
Teiseks stardiks suutsin natuke maha rahuneda nii ,et seadsin eesmärgiks saada normaalselt stardist minema ja siis vaatab edasi. Stardis sain muidugi ühe ässa oma ette, kes pani sellise hooga minema et rikkus minu stardi ka ära. Ülejäänud sõit oli jälle nii et ei saanud aru kuhu poole sõita või kus pautida/halssida. Jube keeruline aru saada kuidas siin sõitma peab, sest järv on kitsas ja peab vähemalt 3-4 pauti tegema, aga kui kallas tuleb enne vastu kui layline-i peale jõuad siis kohe +2. Kolmas start sain juba peaaegu normaalse stardi, aga alt kiirendades jäi umbes sekund puudu ja teised jõudsid juba nina ülesse keerata ja jäin veidi karpi. Sealt segatud tuulest väga midagi teha polnud. Proovisin siit sealt vabasse tuulde saada ning aru saada kuidas siin järve peal sõita aga midagi erku ei tulnud. Neljandaks sõiduks oli ainult 1 plaan- saada lõpuks puhtalt minema. Sain kaatrist esimesena puhtalt minema- lõpuks! Kõik kes vasakuga tulid või ära pautisid sõitsid ahtrist läbi, nii et oli lootust et lõpuks võib miskit tulla ka. Kui ise ära pautisin, ja teistega järve keskel kokku sain oli kuidagi moodi nii palju kaotanud, et jälle seal kuskil pundi keskel. Kuna kõik siin nii kiired siis ega väga kohti võita ei õnnestunud, aga vähemalt esimene sõit top40. Peale nelja järjest sõitu olin tegelt juba suhteliselt väsinud, nii et paus kulus igati ära. Pausi ajal võtsin tagatiiva nurka vähemaks, kuna tuult oli suht palju ja siin siledal veel vaja rohkem kiirust. Tunne oli nüüd veidi parem. Kõige paremini minema ei saanud ja loksusin enamvähem pundi keskel. Tuul aga muutus puhangulisemaks ja sain mitu korda paha tuule keeramise ja kaotasin päris portsu kohti. Lõpuks jälle 39. Viimases stardis läksin veidi varem liinile, sain puhtas tuules minema, aga kuna tuuleaugud muutusid suuremaks siis hakkas väiksem tagatiiva nurk tunda andma. Sellele vaatamata olin esimese ringi järel üsna normaalsel kohal. Alumisest märgist ei saanud aga korralikult minema, jäin teiste segatud tuulde ja kaotasin laksust oma kümmekond kohta, mida enam tagasi ei jõudnud võtta, nii et 44 koht.
Ühesõnaga esimene päev läks üsna aiataha ja praegu 99. kohal! Sellist üllatust küll ei oodanud. Tase on lihtsalt megakõva ja Eestis/baltikumis sõitmisest ilmselgelt jääb väheks. Iga apsuga mis sõidu jooksul sisse lased, kaotad 10 kohta rahulikult.
Suured tiimid on praegu nii pikalt eest ära, et ei teagi mida teha et neile järgi jõuda. Kuigi praegu olen esisaja lõpus, siis riikide arvestuses 26-s, ning seda väga kehvade sõitudega. Ainus positiivne pool on see, et kiiruse poolest võiks olla selgelt eespool- üsna tüütu oli kui peab mõnest kutist kolm korda sõidu jooksul mööda sõitma. Kõvasti jäi selle taha, et pole päris mitu aastat saanud sellisel suurel võistlusel võistelda, ning läks aega kohanemiseks. Kindlasti läks palju kohti selle taha, et siin järvel on väga keeruline sõita, kui pole pundi ees puhtas tuules- paljud on siin varem võistelnud ja see annab kõvasti juurde. Kolmandaks jäi kohti ka füüsise taha- kevadel saadud närvipõletik pole lubanud nii trenni teha, nagu oleks tahtnud, ning seega pole füüsis päris see mis MM-il olla võiks.
Nüüd tuleb loota, et kohe ei minda üle kuld ja hõbefliitide sõitudele, ning oleks võimalik veel natuke kohti parandada. Isegi kui minnakse siis tuleb teha korralik vigadeparandus ning viimased kolm päeva teha korralikud stardid, ning võimalikult vähe rumalaid vigu
Comments
Post a Comment