IQ Foili EM
Selle hooaja viimaseks võistluseks oli Prantsusmaal, Mareseille-s toimunud IQ foili EM, millega praeguseks on ühelpool, ning aeg kokkuvõtteks.
Võistluskohta kohale läksin nädal varem- kuna Eestis hakkasid ilmad kehvemaks minema, ning tugevad sõitjaid kellega koos harjutada ka pole. Muidugi lisaks see, et võistluskohaga tutvuda. Kohapeal oli meil Rytisega võetud korter, mis oli küll paari kilomeetri kaugusel, kuid parasjagu et hommikul väike jalutus käik randa ning õhtul lõdvestav jalutuskäik tagasi. Õnneks oli enamus koondiseid juba kohal, nii et sai kohe trenniga peale hakata. Esimesed päevad väga ei puhunud, ning kui sõita sai oli päris low end, seega erilist võidusõitu ei toimunud, pigem pumpamistrenn. Kahjuks oli aga kehas ka sees mingi koterman, ning enesetunne liiga hea polnud ja võtsin rahulikult. Peale nelja päeva ilma tuuleta või low endiga sõitmist hakkas lõpuks puhuma ka- kahjuks muidugi mitte kõige paremast suunast. Selleks , et sõita saaks pidi minema lahest välja. Lisaks keerulisele tuulele, oli ka laine päris arvestatav, ning kuna tuule ja laine suund oli erinev siis viskas tobedat põrkekat ka vahele. Algul ei saanudki väga aru, et kuidas sellistes tingimustes kiiresti sõita. Proovisime Rytisega koos testida, ning gramm haaval hakkasid asjad paremaks minema, ning natuke enesekindlust ka tulema. Viimased 2 päeva enne võistlust puhus ka nö õigest suunast, aga laine oli endiselt ülal, ning meri paras pudru ja kapsad. Jälle läks tükk aega, et asjale pihta saada, aga selle pärast saigi varem kohale mindud. Kuna enesetunne oli endiselt kehvake, siis regamispäeva võtsin puhkepäevaks.
Võistlus algas kohe veel kahe lisa puhkepäevaga rannas, ning prognoos järgnevateks päevadeks polnud ka kõige parem. Aga õnneks kolmandal päeval oli vaikne tuuleke kohal ja läks sõiduks. Puhus päris low end... ja ütleks et vahepeal isegi alla selle, nii et oli slalli rada. Esimene start kõige paremini ei läinud- liini keskelt sekund kaks hilja, aga õnneks olin puhtas tuules, mis nendes vaiksetes tingimustes on kõige olulisem. Tegin rajal paar head otsust millal jibeida ja ootamatult olin viimases märgis neljas. Viimasest märgist aga kõige paremini ära ei kiirendanud, ning tänu sellele sai maailmameister möööda, ning lõpetasin 5. Järgmise stardi eel oli päris ärev hetk, kui liini poole sõitma hakates oli nii vaikne, et oleks peaaegu seisma jäänud- ja siis oleks ilmselt sinna ära parkinud. Õnneks sain liikuma, küll väikese viivitusega, aga parem kui seal tuuleaugus seista. Taas kulus kogu esimene sirge pumpamisele, kuna tuul lihtsalt nii vaikne. Esimese jibei käkkisin ise ära ja jäin korraks seisma. Õnneks sain taas liikuma, ning viimases märgis olin jälle 7-8... ja siis käkkisin jibei ära, ning olin sinna pargitud. Kõigepealt läks maailmameister mööda ja siis veel 4-5 kutti, nii et mul polnud midagi muud teha kui seal tiksuda. Lõpuks tuli välja et seisin seal nii kaua, et ei jõudnud isegi kontrollaega (2min). See rikkus päris tuju ära, kuna selle teise top10 sõiduga oleks ilmselt koha kuldfliidis juba kätte saanud. Peale pikka ootamist keeras tuul ära ning hakkas tõusma. Järgmises sõidus oli juba korralik 10-12 knotsi, ning nüüd olid kõik järsku väga kiired. Taaskord ebaõnnestus start- küll puhtas tuules kaatrist, aga jäin piisavalt hiljaks, et sain kiirusega ainult paar kohta ette poole. Kuna rada on lühike siis seal rohkem kohti ei õnnestunud võita, ning olin u14s. Viimaseks stardiks oli passimisest juba päris jahe olla, ning ei suutnud piisavalt enam keskenduda. Kiirus oli harju keskmine, loksusin pundi tagumises otsas algusest lõpuni. Päeva kokkuvõtteks oligi nii, nagu karta oli, et jäi kümmekond punkti puudu et kuldfleeti saada... olekseid päris palju, aga võimalust pakuti, ning ise jätsin kasutamata. Kokku olime see päev merel 5h- ÕNNEKS oli Eesti Tiimil seekord ka kaater koos treeneriga, ning see aitas ikka väga palju- sai vahepeal istuda puhata, süüa, juua.
Edasi jätkusid sõidud kuld ja hõbefliidis. Kuigi tuju oli läinud, siis tuli pingutada ja anda endast parim. Kuna tuul oli nüüd õigesse suunda pöördunud, ning puhus üsna korralikult (ilmselt kuni 25knotsi, mõni puhang pealegi), siis toimusid kursisõidud. Rada oli üsna korraliku pikkusega, mille kirsiks tordil oli külgtuule ots, mis oli ikka megapikk... pikem kui slalli esimene ots, ning seda 20+kn tuule ja suure lainega. Endised rsxi sõitjad tegid nalja, et nad oleks rsxiga seda pool tundi sõitnud. Esimene sõit kõige paremini ei läinud- tundsin, et setingud on veidi paigast ära, ning otsused polnud ka kõige paremad, kuid siiski vedasin end 14.kohale välja. Sõitude vahel tegin mõned muudatused, ning oli grammi mugavam sõita. Järgmine sõit läks kohe stardist alates paremini. Veidi oli endiselt puudu stardikiirendusest, kuid tänu headele otsustele olin terve sõit top10 piirimail. Selle pika külgtuulega õnnestus ka mõni ära võtta, kes rohkem väristas ( iga kord pandi päris korralike katapulte seal), ning lõpetasin 9. Kolmandas sõidus sain jälle enamvähem stardi ja liikusin taas top10 suunas, kuni teises krüssus tegin korraliku apsu, ning ei läinud märki välja. Kohe kihutas terve porukas mööda. Sain külgtuule ja allatuulega mõne koha tagasi, aga ette poole 13. enam ei vedanud. Neljandas sõidus sain lõpuks hea stardi, ning puhtas tuules ees sõita oli juba taktikaliselt palju lihtsam. Olin kogu sõidu üsna viisakalt ees otsas, kuid samas oli näha et päris esimestega sammu ei jõua pidadad kiiruse mõttes. Siiski väga korralik sõit ja 5.koht. Viiendas sõidus ei läinud esimene krüss päris nii nagu oleks tahtnud, ning olin esimeses märgis kuskil 15. Vaikselt nokkisin kohti tagasi ja lõpetasin 10. Seega arvestades hetke olukorda oli üsna korralik päev- hõbefleedi 9. Lõppkiirusest jäi puudu- ilmselt peab miskit setingutes veel muutma, aga võis rahule juba jääda. Taaskord pikk päev, kuid kuna järgmised päevad tuult ei toonud, siis oli aega taastuda. Viimaseks võistluspäevaks keegi erilisi ootusi ülesse ei seadnud. Prognoosi järgi küll puhus, kuid suund oli väga kehva- maa/mägede pealt. Õnneks keerati aga kraanid korralikult lahti, ning puhus üle mägede nii et tolmas. Puhangud ilmselt 30knotsi. Samas olid tingimused väga keerulised- tugev tuul, samas puhanguline, ning keerutas suunda ka. Kui alguses peale läksin, siis olid asjad ikka päris paigast ära. Sättisin siit sealt ja sain sõitude alguseks miskit rahuldavad paika- aga see oli ka kõik. Esimesse sõitu minnes polnud üldse hea tunne, ega kindlust kuidas sõit läheb. Kuna merel setinguid rohkem muuta ei saanud/jõudnud, siis alustasin asjadest mida sain ise muuta. Tegin väga hea stardi, ning sõiduplaan oli ka paigas, ning üllataval kombel olin üleval märgis jälle top10. Allatuules aga tugevate puhangutega hakkama ei saanud, ning käisin üle lenksu ujumas ära. Kui püsti sain ja alumistesse väravatesse jõudsin, siis imestasin, et keegi pole vasakule poole rada läinud, mis tundus mulle eelises. Mis siis ikka, mulle sobib, sest sain seal rahulikult puhtas tuules sõita. Tänu sellele otsusele võtsin krüssuga oma 5-6 kohta tagasi, ning olin jälle mängus. Allatuules muidugi kindlust enam ei olnud ja võtsin väga turvaliselt- kaotasin ilmselt 1-2 kohta, aga vähemalt jäin püsti, ning lõpetasin 8 kohaga. Järgmises sõidus sain taas normaalse stardi, tegin head otsused, ning üleval märgis olin 2. See andis nii palju vurtsu juurde, et sõitsin kogu külgtuule otsa küljeaasades. Siis tuli aga allatuul ja tagant lihtsalt libiseti mööda. Krüssus suutsin oma kohta enamvähem hoida, ning allatuules jälle andsin ära. Ehk kokkuvõttes 7- polegi midagi teha, kui setingud pole paigas ja end kindlalt/mugavalt ei tunne, siis pole ka kiirust. Viimases sõidus sain kenasti liinilt minema, aga tagant tuli mingi “triikraud” ja triikis üle... polnud miskit teha kui ära pautida, mis polnud päris see mida oleks tahtnud. Esimeses märgis ilmselt kuskil 15. Kuna kiirus midagi erilist polnud, siis teadsin et ainuke variant on targalt sõita, ning see ka õnnestus. Teist korda ülesse märki jõudes olin 12, ning viimase allatuulega võtsin veel 2 kohta ära- mitte et kiirust oleks juurde tulnud, aga sõitsin lihtsalt puhanguga õigele poole. Lõpuks koht 10, ning tänu nendele kolmele sõidule õnnestus 1 koht tõusta, ning lõpetada EM hõbefleedi 8.kohaga.
Kokkuvõttes jääb päris palju olekseid polekseid ülesse, aga samas ka väga selgeid kohti mida on vaja veel harjutada. Selgelt jääb puudu võistluskogemusest, ning mitte kohalikest väikestest ,vaid suurtest võistlusest tugevate konkurentide vastu. Puudu jäi ka lõppkiirusest(eriti allatuules), mida taas saab ainult endast tugevamatega koos sõites- et viia oma mugavuspiiri edasi ja edasi. Ning muidugi tuleb veel harjutada manöövreid.. eriti vaikse...väga vaikse tuulega, et selliseid eksimusi mis maksavad kuldfleedi koha, rohkem ette ei tuleks.
Edasi tuleb nüüd natuke puhkust ja siis saab vaikselt hakkata üldfüüsist ülesse ehitama, ning loodetavasti saab juba aasta lõpus/uue algul minna Hispaaniasse laagrisse.
Võistluskohta kohale läksin nädal varem- kuna Eestis hakkasid ilmad kehvemaks minema, ning tugevad sõitjaid kellega koos harjutada ka pole. Muidugi lisaks see, et võistluskohaga tutvuda. Kohapeal oli meil Rytisega võetud korter, mis oli küll paari kilomeetri kaugusel, kuid parasjagu et hommikul väike jalutus käik randa ning õhtul lõdvestav jalutuskäik tagasi. Õnneks oli enamus koondiseid juba kohal, nii et sai kohe trenniga peale hakata. Esimesed päevad väga ei puhunud, ning kui sõita sai oli päris low end, seega erilist võidusõitu ei toimunud, pigem pumpamistrenn. Kahjuks oli aga kehas ka sees mingi koterman, ning enesetunne liiga hea polnud ja võtsin rahulikult. Peale nelja päeva ilma tuuleta või low endiga sõitmist hakkas lõpuks puhuma ka- kahjuks muidugi mitte kõige paremast suunast. Selleks , et sõita saaks pidi minema lahest välja. Lisaks keerulisele tuulele, oli ka laine päris arvestatav, ning kuna tuule ja laine suund oli erinev siis viskas tobedat põrkekat ka vahele. Algul ei saanudki väga aru, et kuidas sellistes tingimustes kiiresti sõita. Proovisime Rytisega koos testida, ning gramm haaval hakkasid asjad paremaks minema, ning natuke enesekindlust ka tulema. Viimased 2 päeva enne võistlust puhus ka nö õigest suunast, aga laine oli endiselt ülal, ning meri paras pudru ja kapsad. Jälle läks tükk aega, et asjale pihta saada, aga selle pärast saigi varem kohale mindud. Kuna enesetunne oli endiselt kehvake, siis regamispäeva võtsin puhkepäevaks.
Võistlus algas kohe veel kahe lisa puhkepäevaga rannas, ning prognoos järgnevateks päevadeks polnud ka kõige parem. Aga õnneks kolmandal päeval oli vaikne tuuleke kohal ja läks sõiduks. Puhus päris low end... ja ütleks et vahepeal isegi alla selle, nii et oli slalli rada. Esimene start kõige paremini ei läinud- liini keskelt sekund kaks hilja, aga õnneks olin puhtas tuules, mis nendes vaiksetes tingimustes on kõige olulisem. Tegin rajal paar head otsust millal jibeida ja ootamatult olin viimases märgis neljas. Viimasest märgist aga kõige paremini ära ei kiirendanud, ning tänu sellele sai maailmameister möööda, ning lõpetasin 5. Järgmise stardi eel oli päris ärev hetk, kui liini poole sõitma hakates oli nii vaikne, et oleks peaaegu seisma jäänud- ja siis oleks ilmselt sinna ära parkinud. Õnneks sain liikuma, küll väikese viivitusega, aga parem kui seal tuuleaugus seista. Taas kulus kogu esimene sirge pumpamisele, kuna tuul lihtsalt nii vaikne. Esimese jibei käkkisin ise ära ja jäin korraks seisma. Õnneks sain taas liikuma, ning viimases märgis olin jälle 7-8... ja siis käkkisin jibei ära, ning olin sinna pargitud. Kõigepealt läks maailmameister mööda ja siis veel 4-5 kutti, nii et mul polnud midagi muud teha kui seal tiksuda. Lõpuks tuli välja et seisin seal nii kaua, et ei jõudnud isegi kontrollaega (2min). See rikkus päris tuju ära, kuna selle teise top10 sõiduga oleks ilmselt koha kuldfliidis juba kätte saanud. Peale pikka ootamist keeras tuul ära ning hakkas tõusma. Järgmises sõidus oli juba korralik 10-12 knotsi, ning nüüd olid kõik järsku väga kiired. Taaskord ebaõnnestus start- küll puhtas tuules kaatrist, aga jäin piisavalt hiljaks, et sain kiirusega ainult paar kohta ette poole. Kuna rada on lühike siis seal rohkem kohti ei õnnestunud võita, ning olin u14s. Viimaseks stardiks oli passimisest juba päris jahe olla, ning ei suutnud piisavalt enam keskenduda. Kiirus oli harju keskmine, loksusin pundi tagumises otsas algusest lõpuni. Päeva kokkuvõtteks oligi nii, nagu karta oli, et jäi kümmekond punkti puudu et kuldfleeti saada... olekseid päris palju, aga võimalust pakuti, ning ise jätsin kasutamata. Kokku olime see päev merel 5h- ÕNNEKS oli Eesti Tiimil seekord ka kaater koos treeneriga, ning see aitas ikka väga palju- sai vahepeal istuda puhata, süüa, juua.
Edasi jätkusid sõidud kuld ja hõbefliidis. Kuigi tuju oli läinud, siis tuli pingutada ja anda endast parim. Kuna tuul oli nüüd õigesse suunda pöördunud, ning puhus üsna korralikult (ilmselt kuni 25knotsi, mõni puhang pealegi), siis toimusid kursisõidud. Rada oli üsna korraliku pikkusega, mille kirsiks tordil oli külgtuule ots, mis oli ikka megapikk... pikem kui slalli esimene ots, ning seda 20+kn tuule ja suure lainega. Endised rsxi sõitjad tegid nalja, et nad oleks rsxiga seda pool tundi sõitnud. Esimene sõit kõige paremini ei läinud- tundsin, et setingud on veidi paigast ära, ning otsused polnud ka kõige paremad, kuid siiski vedasin end 14.kohale välja. Sõitude vahel tegin mõned muudatused, ning oli grammi mugavam sõita. Järgmine sõit läks kohe stardist alates paremini. Veidi oli endiselt puudu stardikiirendusest, kuid tänu headele otsustele olin terve sõit top10 piirimail. Selle pika külgtuulega õnnestus ka mõni ära võtta, kes rohkem väristas ( iga kord pandi päris korralike katapulte seal), ning lõpetasin 9. Kolmandas sõidus sain jälle enamvähem stardi ja liikusin taas top10 suunas, kuni teises krüssus tegin korraliku apsu, ning ei läinud märki välja. Kohe kihutas terve porukas mööda. Sain külgtuule ja allatuulega mõne koha tagasi, aga ette poole 13. enam ei vedanud. Neljandas sõidus sain lõpuks hea stardi, ning puhtas tuules ees sõita oli juba taktikaliselt palju lihtsam. Olin kogu sõidu üsna viisakalt ees otsas, kuid samas oli näha et päris esimestega sammu ei jõua pidadad kiiruse mõttes. Siiski väga korralik sõit ja 5.koht. Viiendas sõidus ei läinud esimene krüss päris nii nagu oleks tahtnud, ning olin esimeses märgis kuskil 15. Vaikselt nokkisin kohti tagasi ja lõpetasin 10. Seega arvestades hetke olukorda oli üsna korralik päev- hõbefleedi 9. Lõppkiirusest jäi puudu- ilmselt peab miskit setingutes veel muutma, aga võis rahule juba jääda. Taaskord pikk päev, kuid kuna järgmised päevad tuult ei toonud, siis oli aega taastuda. Viimaseks võistluspäevaks keegi erilisi ootusi ülesse ei seadnud. Prognoosi järgi küll puhus, kuid suund oli väga kehva- maa/mägede pealt. Õnneks keerati aga kraanid korralikult lahti, ning puhus üle mägede nii et tolmas. Puhangud ilmselt 30knotsi. Samas olid tingimused väga keerulised- tugev tuul, samas puhanguline, ning keerutas suunda ka. Kui alguses peale läksin, siis olid asjad ikka päris paigast ära. Sättisin siit sealt ja sain sõitude alguseks miskit rahuldavad paika- aga see oli ka kõik. Esimesse sõitu minnes polnud üldse hea tunne, ega kindlust kuidas sõit läheb. Kuna merel setinguid rohkem muuta ei saanud/jõudnud, siis alustasin asjadest mida sain ise muuta. Tegin väga hea stardi, ning sõiduplaan oli ka paigas, ning üllataval kombel olin üleval märgis jälle top10. Allatuules aga tugevate puhangutega hakkama ei saanud, ning käisin üle lenksu ujumas ära. Kui püsti sain ja alumistesse väravatesse jõudsin, siis imestasin, et keegi pole vasakule poole rada läinud, mis tundus mulle eelises. Mis siis ikka, mulle sobib, sest sain seal rahulikult puhtas tuules sõita. Tänu sellele otsusele võtsin krüssuga oma 5-6 kohta tagasi, ning olin jälle mängus. Allatuules muidugi kindlust enam ei olnud ja võtsin väga turvaliselt- kaotasin ilmselt 1-2 kohta, aga vähemalt jäin püsti, ning lõpetasin 8 kohaga. Järgmises sõidus sain taas normaalse stardi, tegin head otsused, ning üleval märgis olin 2. See andis nii palju vurtsu juurde, et sõitsin kogu külgtuule otsa küljeaasades. Siis tuli aga allatuul ja tagant lihtsalt libiseti mööda. Krüssus suutsin oma kohta enamvähem hoida, ning allatuules jälle andsin ära. Ehk kokkuvõttes 7- polegi midagi teha, kui setingud pole paigas ja end kindlalt/mugavalt ei tunne, siis pole ka kiirust. Viimases sõidus sain kenasti liinilt minema, aga tagant tuli mingi “triikraud” ja triikis üle... polnud miskit teha kui ära pautida, mis polnud päris see mida oleks tahtnud. Esimeses märgis ilmselt kuskil 15. Kuna kiirus midagi erilist polnud, siis teadsin et ainuke variant on targalt sõita, ning see ka õnnestus. Teist korda ülesse märki jõudes olin 12, ning viimase allatuulega võtsin veel 2 kohta ära- mitte et kiirust oleks juurde tulnud, aga sõitsin lihtsalt puhanguga õigele poole. Lõpuks koht 10, ning tänu nendele kolmele sõidule õnnestus 1 koht tõusta, ning lõpetada EM hõbefleedi 8.kohaga.
Kokkuvõttes jääb päris palju olekseid polekseid ülesse, aga samas ka väga selgeid kohti mida on vaja veel harjutada. Selgelt jääb puudu võistluskogemusest, ning mitte kohalikest väikestest ,vaid suurtest võistlusest tugevate konkurentide vastu. Puudu jäi ka lõppkiirusest(eriti allatuules), mida taas saab ainult endast tugevamatega koos sõites- et viia oma mugavuspiiri edasi ja edasi. Ning muidugi tuleb veel harjutada manöövreid.. eriti vaikse...väga vaikse tuulega, et selliseid eksimusi mis maksavad kuldfleedi koha, rohkem ette ei tuleks.
Edasi tuleb nüüd natuke puhkust ja siis saab vaikselt hakkata üldfüüsist ülesse ehitama, ning loodetavasti saab juba aasta lõpus/uue algul minna Hispaaniasse laagrisse.
Comments
Post a Comment