PWA Costa Brava

4.Päev
Järjekordne termoka ilm, ehk siis ennelõunat ei toimu midagi. Seekord olid plaanis full fleet sõidud, mis oli ühte pidi hirmus, teistpidi huvitav. Nagu ikka siis suurte asjadega peale ja iga korraga natuke sättides läheb veidi mugavamaks. Kõik sõidud läksid tegelt ühtemoodi- hea start..ja siis vajun läbi grupi. Midagi erku polnud, koguaeg stabiilselt 30 peal. Kindlasti oleks saanud taktika poole pealt vähe paremini sõita ja mõne koha võita, aga siin on vahed nii pisikesed, et iga väike aps maksab paar 3 kohta kindlasti

3.Päev
Kuigi prognoosi järgi oleks täna pidanud veel tramontana puhuma, siis realsuses oli see nii vaikne et termokaga võitluses oli tulemus 0. Ootasime pikalt, kuni pealelõunat targem andis järele, ning vaikne termokas sai puhuma hakata. Panin kõige suuremad asjad low endi setingus kuna arvata oli et ega väga ei puhu. Realsuses oli see, et olin purje osas veidi ülepurjestatud ja ei saanud kuidagi mugavalt liikuma. Korralik start ja siis vajusin lihtsalt läbi grupi. Koguaeg on adrekas ülal ja punt väga koos. Iga kord enne märki (eriti kui allatuules väravatesse minna) mõtled ikka et kas kindlustus on tehtud ja kas ikka tasub täis hooga märki lennata. Sellise väristamisega muidugi kaugele ei jõua, eriti kui pole seda kiirust mida vaja. Tulemus suht nadi aga mis seal ikka. Enne järgmist sõitu sättisin veidi asju- alt peale träkki veidi ette jne ja siis õeldi et tuult ei ole piisavalt. Täiesti arusaamatu- apsull kõik sõitsid. Võibolla olid mõned augud, aga kindlasti oli piisavalt et sõita. Nojah mis seal ikka, selleks päevaks siis ühelpool.
2.Päev
Kohalikud lubasid juba eile, et täna oleks pidanud tulema parem ilm.. tuligi.. vist. Kuigi prognoosi järgi pidi olema ainult paar metra rohkem, siis juba hommikul randa minnes, oli näha et puhub..ja kuidas veel. Koosolekul oli kõvasti seletamist(mitte ainult tingimuste kohta), aga lõpuks jõuti nii kaugele et läheme proovime ikka sõita. Panin väikse foili ja kõige väiksema purje(GA vaporair7,8). Esimene märk, et asi on kahtlane, tuli siis kui teatati, et start lükkub veidi edasi kuna üks kaater ei jõua kohale. Sõitjad kes vette proovima läksid, nägid üsna koomilised välja- sõideti imeasendites, pandi korralike katapulte jne. Isegi AA ei suutnud normaalselt allatuult sõita. Nii läkski ootamine lahti, ning seekord mitte vähese tuule, vaid liiga tugeva tuule pärast. Mingi hetk möödeti väidetavalt 58 knotsi- ei tea kas see nüüd tõsi on, aga ilmselt 48 oli seal ikka. Mingi hetk tõmbas tuult grammi maha, ning esimene heat läks peale. Mitmed olid üsna hädas, aga sõidetud nad said. Siis oli teise heati kord peale minna- tundus et tuult oli veidi juurde andnud. Mõned sõitjad olid juba peal, kui teatati, et sõit on edasi lükatud kuna tuul jälle liiga tugev, aga otsustasin proovida mis see liiga tugev siis on.Kui nüüd aus olla, siis oli mul raskusi isegi vette minemisega, rääkimata siis sõitmisest. Ei suutnud isegi seista laua peal koos purjega. Tükk aega maadlesin seal, et tagasi kaldale saada. Ootamine jätkus, ning tundus, et lootust pole. Peale kella kolmest teadet, et taas edasi lükatud, läksin korterisse sööma. Sain just kõhu täis kui pwa kodukale tuli kiri "its on!". Asjad kokku ja joostes uuesti randa- täis kõhuga ongi hea joosta. Ega ei paistnud et oluliselt vaiksemaks oleks jäänud- kui siis gramm ca 30 knotsi. Vette jõudes kõige hullem polnudki- raske oli, aga kannatas isegi sõita. Stardi sain hea ja sõitsin tegelt AA-ga koos terve esimese sirge, kuid siis peale pauti, ei suutnud enam kuidagi asendisse saada- asjad lihtsalt hõljusid vee kohal. Paudis puterdasin ka veel veidi ja kohe olin finaalikohalt väljas.Siin on vahed ikka nii väikesed, et iga vale liigutusega läheb päris mitu kohta kaduma. Kuna mul midagi kaotada polnud siis läksin allatuules riski peale välja ja sõitsin otse alla märki- ilma ühegi jibe-ita. Ega see sellise tuulega väga keeruline pole, nagunii sõidavad kõik uks lahti mega allatuult. Ei oskagi öelda kas ma sellega võitsin või mitte- paar kohta sain kindlasti neilt kes sisse käisid, aga mitte piisavalt et edasi pääseda. Kahju, jälle oli justkui võimalus olemas, aga ei kasutanud ära. Õnneks on 4 päeva võistlust veel jäänud ja sõita ehk saab piisavalt.
1.päev
Prognoos kogu võistluseks oli üsna tugev "tramontana" ehk siis see sama tuul mis puhub Defi windil. Mida võistlusele lähemale, seda lahjemaks hakkas ennustus jääma, kuigi esimesed päevad teotasid tulla ikkagi tuulised. Hommikul randa minnes tuult aga polnud- siis korra tuli- vaikis ja keeras edelasse e 180kraadi- siis vaikis ja hakkas jälle põhjast/loodest puhuma. Põhjus oli lihtne- tramontana ei jõudnud päris siia välja ja samas tahtis termotuul teiselt poolt peale pressida. Lõpuks jäi suund paika, aga käis jubedalt ülesse alla paremale vasakule. Mina olin 2 heatis nii et oli aega valmistuda. Esimene grupp sai oma sõidu sõidetud, siis tõstis tuult korralikult, ning enamus vahetasid purje 9,0 vastu. Mina jäin suure purje peale, kuna tundus kahtlane hakata vahetama, kui 5 minuti jooksul võib ilm nii palju muutuda, nagu päeva jooksul oli olnud. Otsus õigustas end, sest sõidu ajaks võttis tõesti tuult maha- samas oli teiste jaoks ka piisavalt. Start korralik kaatrist ja püsisin ilusti kõige kõrgemal. siis jooksis juhe kokku ja mõtlesin eiteamida, lõpuks pautisin liiga hilja, märgis oli meeletu tihe liiklus, mõned pikali vees ja kogu tuul laine segatud. Allatuules midagi ei muutunud, ning jäin teisena finaalist välja. Kokku kestis see sõit u 5 min!!! täiesti ebanormaalne- pole siis ime et märgis pole ruumi ei istuda ega astuda . Kahju, et oma rumaluse tõttu hea võimalus käest läks, aga midagi pole teha- peab järgmine kord paremini proovima. Kahjuk see päev rohkem sõite ei tehtudki, sest finaalis vaikis tuul kohati ikka päris ära, ning jäädi otsusele et parem kvaliteet kui kvantiteet

Comments

Popular posts from this blog

Olümpiast

Formula MM-i kokkuvõte ja foili MM

Kolmas nädal- Märgid