Formula MM 2.osa
Reede, nagu arvata oli, tuult ei olnud. Ei pakkinud isegi kile alt oma asju välja. Sai terve päeva lihtsalt passida, mis kulus peale neljapäevaseid sõite ära. Nii mõnedki läksid õhtul isegi peole, kuna ka laupäeva prognoos oli nutune, aga mulle tundus, et võib ikkagi tulla. Laupäeva hommikul oli vaikne side-off tuul olemas, ning lootus oli, et kui annab veidike juurde, siis võiks juba sõita. Samas juba eelnevatel päevadel hakkasid jutud liikuma, et kui kohalikele meestele ilm ei sobi siis ei hakata ilmselt üldse proovimagi. Varasematel aastatel on kasutatud liiga suure laine vabandusi jne. 10 aegu oli aga tuul juba olemas- Malte läks foiliga peale ja kihutas ringi, kuid meil lükati koguaeg edasi- Isegi kaatreid ei aetud vette. 10.30 lükati taas poolteist tundi edasi, mis tegi mõned siin päris pahaseks. Näiteks Steve, kellele see vaikne tuul sobib, läks peale 12,5ga ja tuli tagasi et 11,5 puri võtta, kuna puhus korralikult.Kui küsisin et miks nii pikalt edasi lükati kui nende info järgi 6-8knotsi tuult, siis hakkas pihta et tegelt ikka vähem tuult ja lõpuks oli juba jutt et 4-5knotsi jne. 12 aegu hakkas peale jutt et kohe tuleb äikese pilv peale ja liiga ohtlik jne. Tegelikult tuli väike vihm , mis tappis tuule ära, aga selleks ajaks oli juba poolteist tundi puhunud ning 1-2 sõitu oleks võinud ära teha. Kuna rohkem tuult ei tulnud siis tegin väikse jooksuringi kuna 2 päeva sai tühja juba passitud. Pühapäevane prognoos oli juba parem- otse merelt ca 15 knotsi. Hommikul ülesse ärkasin polnud üldse tunnet et nüüd läheks ja võistleks. 10st läks esimene start- panin 11.0. Startides ei saanud taas seda kiirendust ülesse nagu oleks tahtnud, nii kui nurka hakkad pressima tõmbavad hoovus ja lained nii kinni et ei liigu üldse. Lisaks olid manöövrid sellised nagu sõidaks esimest päeva. Esimese sõidu lõpuks oli ka alumine liist jälle puruks, teises tõmbasid jalad täiesti krampi, nii et ei suutnud üldse midagi teha. Kolmas-neljas sõit tulid juba päris raskelt, sest korralik väss oli peal. Punnitasin kuidas suutsin, aga koguaeg selle top15 tagumises otsas, ning päevapeale kaotasin ka 1 koha. Esmaspäevaks, mis oli ka viimane võistluspäev, oli prognoos kõige tugevam. Juba hommikul korralik tuul ülal, ning otsustasin kohe panna väiksema uime, kuna näha oli et eelmine päev ei saanud asju liikuma. Start taas tagasihoidlik, nii et natukese aja pärast pautisin ära, et vabas tuules sõita. Teisel halsil ei suutnud aga lainetega hakkama saada, nii et loksusin vaikselt sõidu lõpuni. Peale sõitu Läksin kaldale, et panna oma kõige väiksem 68 uim.Järgmine start oli natukese parem, aga siis oli stardis poolakas minu taga kes ei sõitnud üldse nurka, ning triikis mul pealt läbi. Pautisime Preissiga ära, aga nüüd tundus, et minekut juba oli. Sõitsin sama kiirusega aga paremat nurka. Märgi peale pautisin veidi hiljem, et kindlalt välja minna, aga nii tugev hoovus oli, et sõitsin ilusti 5 meetriga märgi alla, ning pidin lisapaute hakkama tegema, ning kukkusin kohe 3-4 kohta. Teise ringiga võtsin jälle natuke tagasi, kuid märgi peale minnes täpselt sama seis. Alguses läheb ilusti välja ja enne märki vaikselt vaikselt tiritakse alla poole, ning taas 2 lisapauti, ning 3-4 kohta tahapoole. Sõidu lõpuks oli alumine liist nii sodi, et tuli juba liisutaskust isegi välja. Ega muud üle jäänud kui panna 9,3 ja loota, et ehk piisab. Läksin nüüd veidi varem peale, kuna teada oli et slalli puri pole päris formula jaoks mõeldud. Natuke asju sättides läks seis paremaks ja tuult oli ka juurde andnud. Start seekord juba korralik, aga väikse purjega nii palju nurka ei saanud kui oleks tahtnud, ning pidin ära pautima. Sellele vaatamata päris normaalsel kohal. Kogu esimene punt nii tihedalt koos, et 100m eespool olleks, oleks võinud juba top5 olla, aga kuna powerit nappis, siis ei suutnud ette poole võidelda. Samas kogu sõidu sõitsin koos Kördeliga, nii et kurta justkui ei saa. Enne viimast sõitu sättisin veel natuke, ning nüüd tundus ka nurk juba päris normaalne olevat. Start kaatrist väga korralik, aga pol 25 minu seljataga surus mind järjest allapoole. Tundus nagu sõidaksime slalli- samal ajal kui triikisime päris paljudel prodel pealt läbi. Lõpuks ei suutnud enam seda jama kannatada, ning pautisin ära, et vabas tuules sõita. Üleval märgis ilusti esimeses pundis, Conzalo järel ja Kördeli ning Alexandri ees. Nii allatuules kui teises krüssus otsisin koguaeg kohta kus saaks vabas tuules&vees sõita, ning mingi hetk tundus et peaks juba top5 olema, kuid vahetult enne märki keeras tuul vastu, ning kaotasin päris mitu kohta. Lõpuks siiski eelmise aasta maailmameistri ees ja eelmise aasta teise mehe järel. Ikka täiesti uskumatu kui väiksed olid vahed, sest päris mitmes sõidus oli nii, et viimasel külgtuule otsal oli top10 kõik ühel sirgel koos. Vaatamata sellele, et viimased sõidud olid juba enamvähem, langesin ma siiski 1 koha veel tahapoole, ning lõpetasin 14. Kogu päeva sõitsin justkui esimese pundi sabas,ning peale seda tuli päris suur vahe, enne kui järgmised ükshaaval tulema hakkasid. Selge see, et rasked tingimused, hoovused jms, aga kiiruse poolest oleks võinud vabalt lõpetada ka top6-7. Aga mis seal ikka peale võistlus enam oleksitest rääkida- parimad võitsid. Nüüd nädal puhkust/trenni/ ettevalmistust ning järgmine esmaspäev juba slalli MM Hollandis.
Comments
Post a Comment