Nädalalõpp- Puerto Santa Maria
Reede (08). Päike paistis, ilm oli soe, tuul puhus- super! Idee poolest oleksin täna tahtnud formulat minna, kuid kuna teised tahtsid slalli minna sõitma, siis polnud mul pointi ülksi formulaga minna. Läksime Valdelagrana randa, mina sain Karolise käest 6,6 Maui slallika, ta ise pani 7,6 ja Fernando 7,8. Õnneks oli tuul päris hea ja ma sain koguaeg sõita, kohati küll alapurjestatud, kui vähemalt sõitsin. Üllataval kombel sain parema halsiga, kui sai lainetest alla sõita, Fernando ja Karolisega täiesti võrdselt sõita- neil oli ruut suuremad purjed ja Z uimed. Vasaku halsiga, kui pidi kergelt vastu lainet minema, oli mul purje veidi vähe, ning seetõttu jäin neist enamasti ka maha. Kuna tulime sõitma suht hilja siis kasutasime maksimaalselt aega ära ning sõitsime kuni läks pimedaks. Kokku u 2h 30 min slalli- võib küll mõelda et väiksed asjad ja palju lihtsam sõita, aga kui ikka üle 2 tunni järjest võidu kihutada siis võtab ikka päris läbi. Aga sellega veel päev ei lõppenud. Pakkisime asjad ära ja plaanisime poe poole sõita, kuna toit oli otsakorral. Aga palju õnne! auto käima ei lähe- väidetavalt on Fernandol sama probleem juba varemgi olnud, ning esinduses midagi õelda ei osata, kuigi auto oli 3 päeva seal. Õnneks oli jõudnud Karolis ka juba ära sõita, nii et ei saanud kelleltki voolu ka enam, nii et pidime ootama kuni ta kodust tagasi jõuab ning voolu annab. Lõpuks kui auto tööle saime oli kell juba nii palju et ei viitsind enam poodi ronida ja kuna söögiaeg oli ka juba ammu möödas oli väsimus juba päris suur.
Laupäev. ilm oli päris hea ja täpselt paras formulale. Sadamasse jõudes, selgus juba et tuult on nii palju et ei teagi kas võtta 11 või 12. Mina ja Karolis otsustasime 11,0 kasuks Fernandol oli ainult 12 kaasas. Sõit oli päris tasavägine. Huvitav oli see, et tavaliselt sõitis kõige paremat nurka see kes kõige kõrgemalt alustas, kuna lained olid päris suured. Seetõttu sõitsime rohkem Cadizi alla kus oli tuul ebaühtlasem, kui väiksema lainega. Mulle see ebaühtlane ja tuuleaukudega ilm kohe üldse ei meeldinud. Samas mingeid eriti suuri vahesi ka ei tekkinud. Kui poolteist tundi sõidetud tulime kaldale, Vahetasime Karolisega mastid ära ja läksime tagasi. Päris meeletu vahe oli kohe esimeste meetritega tunda. Puri oli powerit täis ja kogu kupatus läks kohe tunduvalt kergemaks kuna sain nüüd kenasti laua veest välja. Huvitav on aga see ,et mõlemad mastid on kirjade järgi täpselt ühesugused, kuid minu oma on seeriatootmises tulnud, tema oma on laenatud custom testimise mast. Kahjuks olime jäänud selleks ajaks kahekesi, kuid enesetunde järgi läks küll kõik tunduvalt kiiremaks, kuigi Karolisega võrreldes väga suurt vahet ei tulnud. Kuna tal on veidi ümber tehtud puri siis tundus et talle sobis see minu mast isegi päris hästi.
Pühapäev. Taas läksime sadamasse plaaniga jätkata 11,0 testi. Seekord oli tuul veidi tugevam, ehk avg u. 20knotsi. Alustuseks võtsin nüüd mina leeduka masti ja tema minu oma. Taas olime päris võrdsed, kuid tugevamate pagide korral sai tema kuidagi lihtsamini neist läbi ja isegi kiirendada, minul oli aga powerit juba nii palju et kiirendada väga ei saanud. Allatuules oli võrdlemine suhteliselt mõttetu, kuna lained olid meeletult suured. Üks hetk olime 5m vahega järgmine hetk saab üks lainega allatuult ja teine jääb laine taha kinni, ning kohe on vahe ca 200m. Peale tunnikest sõitu läksime kaldale, vahetasime mastid ja läksime tagasi. Kuna tuult oli rohkem, siis tundus täna oma mastiga tunduvalt parem minek olevat. Krüssus olime enamvähem võrdsed, kuigi nüüd oli mul nii lihtne ülesse sõita ,et ei pidanud eriti pingutamagi, et hoida sama kiirust ja nurka. Allatuules oli aga vahe meeletu. Temal läks jäigema mastiga päris raskeks allatuul, kui minul oli väga mõnus allalainet serva peal kihutada.
Esmaspäev. Juba kolmandat päeva oli plaanis minna 11-ga , kuid läks veidi teisiti. Sadamasse jõudes tundus ,et on umbes sama või isegi veidi vaiksem kui eile, kuid suund veidi rohkem otse Cadizi lahte sisse. Siis tulid aga kohalikud "vanad kalad" maha ja ütlesid et tuult on väga palju, ning kui meie rigasime samal ajal formulaid, vaatasid nad meid nagu hulle. Õnneks oli mul juba varem tekkinud väike plaan 9,5 testima minna ja nüüd sai selle siis ära teha. Karolis pani taas oma 11,0 kokku, kuigi erilist lootust ei olnud, et sealt midagi head tuleks. Mina läksin veidi varem peale ja sõitsin natuke aega üksi. Tuul tundus keskmiselt u 25 knotsi. Üllatavalt lihtne oli nii tugeva tuulega esimest korda üle pika aja sõita. Natukese ajapärast tuli ka Karolis. Krüssus sai ta kuidagimoodi veel hakkama, kuid allatuul oli päris vaevaline. Kuna mul kellegagi end võrrelda ei olnud, siis otsustasin et sõidan umbes tunnikese ja saan oma tunnetuse kätte. Kaugemal merel tundus tuul isegi tugevam kui 25 knotsi. Krüssus veel väga enesekindlalt end ei tundnud, kuidagi ei suutnud leida seda õiget kiiruse ja nurga suhet- kord lasin liiga alla ja siis pressisin jälle liiga palju nurka. Samas allatuules sain päris hea asendi kätte, ning kiirus ja nurk tundusid päris ok ( kuigi ega mul kellegagi võrrelda polnud).
Teisipäev- kuna päris mitu päeva on järjest sõidetud, siis otsustasime täna puhkepäeva teha- õnneks vihma ka kallab, nii et polegi väga hull. Järgmised päevad paistab, et tuleb juba suurema purje ilmad, nii et loodetavasi saab kõik purjed korralikult läbi testida.
Laupäev. ilm oli päris hea ja täpselt paras formulale. Sadamasse jõudes, selgus juba et tuult on nii palju et ei teagi kas võtta 11 või 12. Mina ja Karolis otsustasime 11,0 kasuks Fernandol oli ainult 12 kaasas. Sõit oli päris tasavägine. Huvitav oli see, et tavaliselt sõitis kõige paremat nurka see kes kõige kõrgemalt alustas, kuna lained olid päris suured. Seetõttu sõitsime rohkem Cadizi alla kus oli tuul ebaühtlasem, kui väiksema lainega. Mulle see ebaühtlane ja tuuleaukudega ilm kohe üldse ei meeldinud. Samas mingeid eriti suuri vahesi ka ei tekkinud. Kui poolteist tundi sõidetud tulime kaldale, Vahetasime Karolisega mastid ära ja läksime tagasi. Päris meeletu vahe oli kohe esimeste meetritega tunda. Puri oli powerit täis ja kogu kupatus läks kohe tunduvalt kergemaks kuna sain nüüd kenasti laua veest välja. Huvitav on aga see ,et mõlemad mastid on kirjade järgi täpselt ühesugused, kuid minu oma on seeriatootmises tulnud, tema oma on laenatud custom testimise mast. Kahjuks olime jäänud selleks ajaks kahekesi, kuid enesetunde järgi läks küll kõik tunduvalt kiiremaks, kuigi Karolisega võrreldes väga suurt vahet ei tulnud. Kuna tal on veidi ümber tehtud puri siis tundus et talle sobis see minu mast isegi päris hästi.
Pühapäev. Taas läksime sadamasse plaaniga jätkata 11,0 testi. Seekord oli tuul veidi tugevam, ehk avg u. 20knotsi. Alustuseks võtsin nüüd mina leeduka masti ja tema minu oma. Taas olime päris võrdsed, kuid tugevamate pagide korral sai tema kuidagi lihtsamini neist läbi ja isegi kiirendada, minul oli aga powerit juba nii palju et kiirendada väga ei saanud. Allatuules oli võrdlemine suhteliselt mõttetu, kuna lained olid meeletult suured. Üks hetk olime 5m vahega järgmine hetk saab üks lainega allatuult ja teine jääb laine taha kinni, ning kohe on vahe ca 200m. Peale tunnikest sõitu läksime kaldale, vahetasime mastid ja läksime tagasi. Kuna tuult oli rohkem, siis tundus täna oma mastiga tunduvalt parem minek olevat. Krüssus olime enamvähem võrdsed, kuigi nüüd oli mul nii lihtne ülesse sõita ,et ei pidanud eriti pingutamagi, et hoida sama kiirust ja nurka. Allatuules oli aga vahe meeletu. Temal läks jäigema mastiga päris raskeks allatuul, kui minul oli väga mõnus allalainet serva peal kihutada.
Esmaspäev. Juba kolmandat päeva oli plaanis minna 11-ga , kuid läks veidi teisiti. Sadamasse jõudes tundus ,et on umbes sama või isegi veidi vaiksem kui eile, kuid suund veidi rohkem otse Cadizi lahte sisse. Siis tulid aga kohalikud "vanad kalad" maha ja ütlesid et tuult on väga palju, ning kui meie rigasime samal ajal formulaid, vaatasid nad meid nagu hulle. Õnneks oli mul juba varem tekkinud väike plaan 9,5 testima minna ja nüüd sai selle siis ära teha. Karolis pani taas oma 11,0 kokku, kuigi erilist lootust ei olnud, et sealt midagi head tuleks. Mina läksin veidi varem peale ja sõitsin natuke aega üksi. Tuul tundus keskmiselt u 25 knotsi. Üllatavalt lihtne oli nii tugeva tuulega esimest korda üle pika aja sõita. Natukese ajapärast tuli ka Karolis. Krüssus sai ta kuidagimoodi veel hakkama, kuid allatuul oli päris vaevaline. Kuna mul kellegagi end võrrelda ei olnud, siis otsustasin et sõidan umbes tunnikese ja saan oma tunnetuse kätte. Kaugemal merel tundus tuul isegi tugevam kui 25 knotsi. Krüssus veel väga enesekindlalt end ei tundnud, kuidagi ei suutnud leida seda õiget kiiruse ja nurga suhet- kord lasin liiga alla ja siis pressisin jälle liiga palju nurka. Samas allatuules sain päris hea asendi kätte, ning kiirus ja nurk tundusid päris ok ( kuigi ega mul kellegagi võrrelda polnud).
Teisipäev- kuna päris mitu päeva on järjest sõidetud, siis otsustasime täna puhkepäeva teha- õnneks vihma ka kallab, nii et polegi väga hull. Järgmised päevad paistab, et tuleb juba suurema purje ilmad, nii et loodetavasi saab kõik purjed korralikult läbi testida.
Comments
Post a Comment