Baltic cup Tallinnas

29 jun - 1 jul toimus Pirital NP Baltic Cup / Formula Eurocup. Kohale oli tulnud 60 formulisti ja ka prognoos oli enamvähem. Tegelikult tuli üks paras trikitamise ja loto ilm. Esimesel päeval sõite ei toimunud kuna tuult ei olnud. Teiseks päevaks oli korralik tuuleprognoos olemas, kahjuks oii aga suund kõige kehvem mis üldse olla saaks- ehk siis lõuna/kagu. Kuna ei teadnud täpselt kas tuult tuleb veidi vähem kui lubatud või võimendab siis tuli valmis olla kõigeks. Tegelikult oli aga suhteliselt sama tugevus mis lubas. Sõideti enamasti 12.0 purjedega kuid oli ka osa sõitjaid 11.0 ga.  Loota võis et kuna on maatuul ja sile vesi siis saab korralikult kihutada ning kuna uued purjed olen täitsa normaalselt liikuma saanud siis olid ootused päris kõrged. Esimesed 2 sõitu läksid praktiliselt ühte moodi. Vahetult enne starti tuli pagi peale ja kuni esimese märgini sai korralikult kihutada. Mõlemad korrad olin üleval märgis teine ning ka esimene ei olnud kaugel. Esimeses sõidus plekkis üleval märgis ja sai ka korra tiksuda. Samas edasi läks kõik nii valesti kui üldse minna sai. Allatuules otsustasin minna merele kuna tundus et kalda pool on vaikne ja merelt annab tuult juurde. Tegelikult vaikis aga merel ära ja kalda all andis tuult juurde. Niisiis kaotasin väga väga palju kohti ja edasi üritasin ainult kohti tagasi võita ja seetõttu pidin lootma et äkki veidi veab ka, kuid kahjuks nii palju ei vedanud ja kohti ei võitnud. Teises sõidus sain allatuule ka veel ees otsas ära sõita ning siis hakkas jama pihta. Nimelt oli minu ees täpselt prantslane kes hakkas kohe märgist hirmsasti kõrgust pressima ja mina ei saanud tema segatud vees korralikult hoogu ülesse, kui oleksin hakanud samamoodi nurka pressima siis väga suure tõenaosusega oleks teine prantslane, kes sai juba eemal puhtas vees hooga tulla, minust üle sõitnud. Tagantjärgi tark olles oleks pidanud kas alla poole laskma ja kiirusega üritama mõõda sõita või siis üritama lihtsalt kannatada seal segatud vees. Kuna aga tavaliselt sellises olukorras tasub aga ära pautida siis nii ma ka tegin. Kahjuks aga tuul keeras ebasoodsalt ning kaotasin taas väga palju kohti. Peale 2 sõitu tuli paus ja sai veidi rahuneda. Õnneks oli järgmisteks sõitudeks rada veidi mere poole viidud ja seega ei olnud enam nii suuri tuuleauke sees, kuid ega neist ei pääsenud ikkagi. Kolmandas sõidus sain taas korraliku stardi kuid kehvema nurgaga sõideti ülalt peale ja seega pidin veidi varem ära pautima, ning sellega kaotasin veits, siiski polnud esimesed veel kaugel. Teise krüssu algul oli väike tuuleauk kus sain kenasti läbi ning võitsin päris mitu kohta. Nähes et linna poolt annab veel tuult juurdegi sõitsin sinna poole, ning kuna Martin tuli minuga koos sinna siis tundus ,et lõpuks ometi sai ka üks õige otsus tehtud. Tegelikult nii see aga polnud, sest pagis keeras tuul nii palju et kaotasin taas ikka päris palju. See lõi ikka tuju täitsa nulli, ei saanud enam üldse aru mida tegema peab, isegi kui sõidan silmad lahti ja vaatan ning uurin kus poolt see tuul tuleb siis ikkagi kaotan- jube. Seetõttu oli ka 2 viimast sõitu lihtsalt kulgemised. Lõpuks koht ka vastavalt päris taga. Kahju et ei saanud normaalselt sõita oma kiiruse ja nurgaga, kuid mis sest enam. Pühapäeval sõite ei olnudki ja seega jäi kõik nii nagu laupäeval sai paika pandud. Lõppkoht siis 10. mis on täielik pettumus. Võib küll vabandada, et uued purjed ja seetõttu ei saanud veel päris hästi pagide ja tuuleaukudega hakkama, kuid tegelikult pole mõtet küll midagi varustuse kaela ajada, sest kiirus oli hea ning nurk samuti. Nüüd saab 3 päeva puhata ning siis sõidame põhjamaade MV-le Rootsi ,kus on võimalus näidata, et ega see 10 koht ikka õige koht ei olnud, ning et uued Lofti purjed liiguvad tegelikult päris hästi!

Comments

Popular posts from this blog

Olümpiast

Formula MM-i kokkuvõte ja foili MM

Kolmas nädal- Märgid