Poola formula MV kokkuvõte
Selleks aastaks on siis Poola meistrikad läbi. Võistlus kestis 4 päeva mille jooksul saime kirja 2 väga vaikse tuulega sõitu. Peale esimese päeva sõitu, kus said aega ainult 6 surfarit tuli 2 päeva passimist. Viimaseks päevaks polnud samuti prognoosi, kuid igaks juhuks tehti koosolek kell 8.00 ja esimene võimalik kell 9.00. Koosolekule jõudsin väikese hilinemisega, kuid niipalju siiski kuulsin, et õeldi, et pange oma asjad valmis ,sest nii kui tuul tuleb siis ei hakka midagi ootama vaid lähme kohe peale. 9.00 muidugi starti veel ei olnud, kuid tuul hakkas vaikselt puhuma. Esimene julge lohetaja läks peale ja sai kohe kalda alt klissi. Siis oli selge ,et on aeg rigama hakata. Umbes 10 ajal saadetigi meid vette ja puhus side-offshore tuul 6-9 knotti. Päris mitmed lohed olid hädas ja kukutasid oma lennuvahendid vaikse tuule tõttu vette. Kaldast eemal , kus oli ka rada oli seis veits parem, ning tundus ,et saabki sõita. Esimesena läksid muidugi lohed. Enne meie starti tuli pagi peale, ning oli lootust et saab ühe korraliku sõidu ka. Plaanisin kaartist paremaga startida, sest kui sealt minema ei saa siis on lootust ära pautides puhtasse tuulde saada. Mida aga ei olnud, oli tuul. Polnud sellist tunnetki et peaks pumpama hakkama. Samas startis minu alt poolakas , kes võitis esimese sõidu. Pumpas end minu alt klissi, siis teiste vahelt läbi ja minema, kusjuures tuult oli 5-6 knotti ja teised ei hakanud isegi pumpama- ulme ! Pin endist said veel mõned klissi, kuid paarisaja meetri pärast tiksusid nemadki. Teine katse läks tuule suhtes veits paremini. Seekord otsustasin pin endist minna, lootuses et sealt saan kohe minema, kuid eksisin. Tiksusin päris tükk aega peale starti veel seal liinil. Lõpuks sain siiski vasakuga minema, kuid esimesed olid peaaegu esimeses märgis. Nii hakkasingi vaikselt kohti parandama. Teise ringi alguseks sain Peetri kätte. Krüssus sain kätte ka Dale, kes oli vasakuga startides esimestega minema saanud. Kahjuks hakkas siis tuul vaikima, ning kontrollaega jõudmine läks juba kahtlaseks. Allatuules sain hädavaevu pumbates allatuult, osa allatuulest muidugi tiksusin. Külgtuule otsal sain samuti 1 korra klissi, ning pool otsast tiksusin, ning pidin näitama, mis mul veel Rs:x -i sõidust meeles on. Õnneks sain siiski aega, kuid taaskord viimane, kes üldse aega jõudis- koht 18. Peale seda sõitu üritati veel mitu starti anda, kuid tuult ei olnud. Siis viidi rada rohkem merele ja üritati uuesti. Nüüd startisin vasakuga, ning sain ka minema. Martin sai küll parema stardi, kuid tänu ülekrüssule sain kenasti märki välja ja Martinist mööda (tal oli tuul juba märgi juures otsa lõppenud). Kui olin märgi ära võtnud 2. kohal siis sai ka minul tuult otsa ja katkestati ära. Tehti veel üks katse, ning taas sain vasakuga minema ja kordus eelmise sõidu stsenaarium. Martinil sai märgi juures tuul otsa ja mina sain tänu ülekrüssule märgi juures temast mööda. Seekord ma nii ees ei olnud, kuid umbes esimese 6 seas. Tuult jagus aga allatuule otsani, ning ülesse tagasi sõites oli tuul otsas, ning katkestati taas. Rohkem aega sõitude jaoks ei olnud, ning lõpetatigi ära. Kokkuvõttes lõpetasin 6. kohaga, Martin minu ees 5. ning teised eestlased aega ei jõudnudki. Iseenesest oli kahju ,et nendes rasketes Sopoti tingimustes nii vähe sõite sai, kuid oma õppetunni andsid ka need: IGA sõit on kulla hinnaga! , ning taas tuli vana tõe juurde tagasi tulla: vaikse tuulega tuleb startida sealt poolt kus on VÄHEM rahvast!! Peale nende õppetundide sai muidugi julmalt pumbatud ja vaikse tuule(low end) trenni tehtud, ning kõige tipuks, sain esimest korda, peale 10 aastasti surfi karjääri, price money-desse!!!
Igaljuhul tuli see kasuks euroopakaid arvesse võttes, ning loodetavasti saab seal korraliku võistluse teha. Seniks kõigile tuult !!
Igaljuhul tuli see kasuks euroopakaid arvesse võttes, ning loodetavasti saab seal korraliku võistluse teha. Seniks kõigile tuult !!
Comments
Post a Comment