Formula põhjamaade MV 2011
Eelmise nädala lõpus toimus Rootsis, Halmstadis formula põhjamaade mv, kuna kohapeal interneti ei saanud siis kirjutan nüüd "väikse" kokkuvõtte.
Nii.. kolmapäeval algas meie reis laevasõiduga Rootsi. Seekord on Eesti tiim 7 liikmeline- mina, Peeter, Karl, Annika, Andres, Heiko, Neeme. Neljapäeva hommikuks olime Rootsis ja algas sõit võistluskohta- Halmstadi, mis peaks olema u 5h sõidu kaugusel. Laevalt maha tulles ootas meid eest aga ummik, kus 2h jooksul liikusime u 9 km. Edasi läks juba kiiremini ja pealelõunat olime võistluskohas. Ilm oli sombune ja tuuline. Kaldalt tundus,et tuult on väga vähe, selline suure purje ilm, tegelikult paugutas vees korralikult. Mina ja Neeme otsustasime puhata, teised läksid kohalike oludega testima. Esimesena sai vette Heiko 11.0 purjega ja päris kiirelt oli ta tagasi, nii palju kui kaldalt oli näha siis "aken lahti" ta kaldale kihutas. Oli kohe näha ,et kohalikud olud ei saa olema lihtsad. Reedel algas võistlus, osalejaid 53, mis on päris korralik fleet. Sõidud hakkasid kohe ka pihta. Imelik oli see ,et rootslastel on mingi imelik 9 minuti lipp stardiprotseduuris, mis paneb kogu protseduuri venima. Juba esimene protseduur ei õnnestunud kohtunikel eriti hästi, sest 4 minuti peal erines minu kell ja lipu ülesse minnemise aeg 4 sek (stardi signaalid anti raketiga, mitte pasunaga). Puhus muidugi korralikult ja 12 oli mõnusalt palju. Stardis teigin muidugi sama vea mida eelmine aastagi põhjamaadel, nimelt siin ei sõideta nii palju mööda liini, vaid porukas jääb kaatri juurde tiksuma, ilmselt on üks põhjus ka see ,et liin on suhteliselt lühike. Igatahes jäin mina sinna poruka taha, kuna kaasvõistlejad otsustasid purjed minu ees vette visata- start ebaõnnestus täielikult. Kahjuks polnud ka edasi midagi kiita, kuna rada oli megalühike, siis ei jõudnud asendit korralikultki sisse saada kui pidu juba pautima. Esimeses märgis olin ikka väga taga, ning kohta parandada oli väga keeruline, kuna kõik sõidavad üksteise otsas kinni. Sõitma pidi 2 ringi, mina oli 11s ja mina olin juba kaldal 10 minutiga!!!!!! ehk siis u 8 minutit sõit 11 kohal- ulmeliselt vähe. Kahe sõidu vahel veinitati jube pikalt, mis nagu hiljem näha oli, on nende jaoks tavaline ( kahe sõidu vahe üle poole tunni+ 9 minutine stardiprotseduur). Teiseks sõiduks valisin 11.0 purje, kuna rada on nii lühike siis on sellega kiirem manööverdada. Õnneks tehti rada muidugi pikemaks. Teine start oli juba parem,kuid väike puri ei andnud piisavalt stardikiirendust, ning seetõttu sõideti mitu korda kehvema nurgaga selga ja segati tuult. Edaspidi 11.0 ei olnudki väga hull, liikus normaalselt, kahjuks aga said esimesed piisava edu juba selle stardiga, ning alles 6s koht. Kolmandaks sõiduks panin taas 12.0. Nüüd õnnestus ka start juba paremini, kuigi u 1 seki jäin ikkagi magama. Kohe sain aga esimesse punti, ning ükshaaval hakkasid sõitjad selgees vastu tulema. Allatuule otsaga sõitsin ennast juba teiseks. Krüssus vedas aga kohalikul kutil pagiga nii julmalt et sai 3. kohalt peaaegu esimeseks, ning minust oma 200 meetriga ette. Terve allatuule otsa ajasin teda taga, lõpuks oli vahe ainult 10 meetrit, aga finiš tuli enne vastu kui mõõda sain. Neljas start oli juba päris korralik, taas oli kiirus ja nurk väga head, kuid nüüd oli liidriga vahe juba väike ja oli lootust esimeseks saada. Otsustasin taas kohaliku rootslasega kalda alt minna, et saada tuule keeramisega esimeseks. Seekord keeras tuul muidugi teistpidi, ning ülemises märgis olin alles 6. Õnneks oli kogu punt u 100m kaugusel, ning allatuules oli vaja ainult kaasi anda ja mööda sõita. Esimene ja teine said kahjuks eest ära, niisiis taas 3. Päeva kokkuvõttes olen neljas, teine koht on 2 punkti kaugusel, komas 1 punti kaugusel ja viies koht samade punktidega- Eesti süsteemiga oleks olnud mina neljas kuna kehvem mahaviskamine, aga siin kasutatakse purjetamise süsteemi ja võetaks parima koha järgi. Laupäeval oli prognoos olemas ja lubas tulla hea sõidupäev, kuid siin ei pea prognoos üldse paika ning tuult tuleb ainult tunniks ajaks ja seda ka termokana. Kuna siin on korraldus parjalt uimane, teateid on väga vähe, kui tahad midagi teada siis pead käima koguaeg ise küsimas. Igatahes tund aega puhus korralikult, vette aeti aga raceboardid ja õeldi et praegu puhub ja me ootame ja vaatame kas formulale ka jääb tuult. Kui vette aeti siis muidugi vaikis. Vees ei näidatud taas ühtegi lippu, ning kuna tuult ei olnu siis hakkasid esimesed kalda poole tiksuma- nagu üldstreik. Vahepeal plekkis nii ära, et keeruline oli kuhugi üldse liikuda. Lõpuks hakkasid äikesepilved peale tulema ja välku lööma, kuid endiselt polnud ühtegi lippu, kuid nüüd panid juba kõik kalda poole ajama. Õnneks tulid mõned pagid ja sai klissis kaldale. Päeva kokkuvõttes siis 0 sõitu ja põlenud nahk, kuna ilm läks väga soojaks. Pühapäevaks polnud prognoosi, kuid oli lootus termokale. Õnneks 2 ajal ka termokas tuli. Supersoe ilm, shortsidega sai sõita, paras 3,5-6 m/s tuul, sile vesi. Esimene stardiprotseduur katkestati ära kuna taas oli probleem ajaga ja nüüd läks lipp juba 10 sekki hiljem ülesse. Teise katsega saigi starditud, mina eriti head starti ei saanud kuna mõned sõitjad katsid ülevalt, kuid kuna käik ja nurk olid head siis sain ikkagi esimesse punti, siis aga kutsuti kõik tagasi kuna oli üldine vale, ilmselt valestartijad katsidki minu tuult veidi. Kordusstardist sain sama moodi, peaaegu pin-endist minema, kuid nüüd juba täis kiirusega, ning üleval märgis kolmas. Allatuulega sain teiseks. Krüssus mõõdusin ka rootslasest, kuid komandal kohal olnud DEN-2 sai nii hea pagi, et jõudis enne mind märki. Allatuules tegin kohe peale märki jibei ära ja läksin teise raja poole pealt. Allatuule märgis sain ma aga taanlasest mõõda, ning lõpetasin esimesena !!!! Lõpuks ometi ka üks väga hea sõit. Kuna aga tuult oli jätkuvalt, siis lootsin et saab veel ühe korraliku sõidu, kuid kohtunikud ootasi tuult, mis sest ,et kõik klissasid, hiljem ültes Heiko ,et isegi tema klissas. Rohkem starte ei tehtudki, päris pahaseks tegi selline korraldus, kuna ma ise olin arvestanud,et nüüd olen võrdsete punktidega kolmas, arvestamata seda et siin kasutatakse kohaliku süsteemi, millega ei arvestata mahavisatud sõitu vaid parimat sõitu. Kaldal tulemusi nähes läks tuju muidugi paremaks 2 koht !! Peale autasustamist läksin Heiko asju testima, kuna ta ei saanud kiirust ülesse millegi pärast. Vette tulid veel Peeter ja Annika. Sileda veepeal saime natuke pagidega triibutada- supersoe ilm ja vesi.Edasi pakkisime asjad ära ja panime minema
Teistest eestlastest rääkida siis sai Peeter Kask U20 arvestuses 3 koha, Karl Erik Saarm U17 3 koha, Annika Valkna naiste 1 koht. Neeme 40s koht ja G Masterite 6. koht. Andres 48 ja Heiko 51.
Nii.. kolmapäeval algas meie reis laevasõiduga Rootsi. Seekord on Eesti tiim 7 liikmeline- mina, Peeter, Karl, Annika, Andres, Heiko, Neeme. Neljapäeva hommikuks olime Rootsis ja algas sõit võistluskohta- Halmstadi, mis peaks olema u 5h sõidu kaugusel. Laevalt maha tulles ootas meid eest aga ummik, kus 2h jooksul liikusime u 9 km. Edasi läks juba kiiremini ja pealelõunat olime võistluskohas. Ilm oli sombune ja tuuline. Kaldalt tundus,et tuult on väga vähe, selline suure purje ilm, tegelikult paugutas vees korralikult. Mina ja Neeme otsustasime puhata, teised läksid kohalike oludega testima. Esimesena sai vette Heiko 11.0 purjega ja päris kiirelt oli ta tagasi, nii palju kui kaldalt oli näha siis "aken lahti" ta kaldale kihutas. Oli kohe näha ,et kohalikud olud ei saa olema lihtsad. Reedel algas võistlus, osalejaid 53, mis on päris korralik fleet. Sõidud hakkasid kohe ka pihta. Imelik oli see ,et rootslastel on mingi imelik 9 minuti lipp stardiprotseduuris, mis paneb kogu protseduuri venima. Juba esimene protseduur ei õnnestunud kohtunikel eriti hästi, sest 4 minuti peal erines minu kell ja lipu ülesse minnemise aeg 4 sek (stardi signaalid anti raketiga, mitte pasunaga). Puhus muidugi korralikult ja 12 oli mõnusalt palju. Stardis teigin muidugi sama vea mida eelmine aastagi põhjamaadel, nimelt siin ei sõideta nii palju mööda liini, vaid porukas jääb kaatri juurde tiksuma, ilmselt on üks põhjus ka see ,et liin on suhteliselt lühike. Igatahes jäin mina sinna poruka taha, kuna kaasvõistlejad otsustasid purjed minu ees vette visata- start ebaõnnestus täielikult. Kahjuks polnud ka edasi midagi kiita, kuna rada oli megalühike, siis ei jõudnud asendit korralikultki sisse saada kui pidu juba pautima. Esimeses märgis olin ikka väga taga, ning kohta parandada oli väga keeruline, kuna kõik sõidavad üksteise otsas kinni. Sõitma pidi 2 ringi, mina oli 11s ja mina olin juba kaldal 10 minutiga!!!!!! ehk siis u 8 minutit sõit 11 kohal- ulmeliselt vähe. Kahe sõidu vahel veinitati jube pikalt, mis nagu hiljem näha oli, on nende jaoks tavaline ( kahe sõidu vahe üle poole tunni+ 9 minutine stardiprotseduur). Teiseks sõiduks valisin 11.0 purje, kuna rada on nii lühike siis on sellega kiirem manööverdada. Õnneks tehti rada muidugi pikemaks. Teine start oli juba parem,kuid väike puri ei andnud piisavalt stardikiirendust, ning seetõttu sõideti mitu korda kehvema nurgaga selga ja segati tuult. Edaspidi 11.0 ei olnudki väga hull, liikus normaalselt, kahjuks aga said esimesed piisava edu juba selle stardiga, ning alles 6s koht. Kolmandaks sõiduks panin taas 12.0. Nüüd õnnestus ka start juba paremini, kuigi u 1 seki jäin ikkagi magama. Kohe sain aga esimesse punti, ning ükshaaval hakkasid sõitjad selgees vastu tulema. Allatuule otsaga sõitsin ennast juba teiseks. Krüssus vedas aga kohalikul kutil pagiga nii julmalt et sai 3. kohalt peaaegu esimeseks, ning minust oma 200 meetriga ette. Terve allatuule otsa ajasin teda taga, lõpuks oli vahe ainult 10 meetrit, aga finiš tuli enne vastu kui mõõda sain. Neljas start oli juba päris korralik, taas oli kiirus ja nurk väga head, kuid nüüd oli liidriga vahe juba väike ja oli lootust esimeseks saada. Otsustasin taas kohaliku rootslasega kalda alt minna, et saada tuule keeramisega esimeseks. Seekord keeras tuul muidugi teistpidi, ning ülemises märgis olin alles 6. Õnneks oli kogu punt u 100m kaugusel, ning allatuules oli vaja ainult kaasi anda ja mööda sõita. Esimene ja teine said kahjuks eest ära, niisiis taas 3. Päeva kokkuvõttes olen neljas, teine koht on 2 punkti kaugusel, komas 1 punti kaugusel ja viies koht samade punktidega- Eesti süsteemiga oleks olnud mina neljas kuna kehvem mahaviskamine, aga siin kasutatakse purjetamise süsteemi ja võetaks parima koha järgi. Laupäeval oli prognoos olemas ja lubas tulla hea sõidupäev, kuid siin ei pea prognoos üldse paika ning tuult tuleb ainult tunniks ajaks ja seda ka termokana. Kuna siin on korraldus parjalt uimane, teateid on väga vähe, kui tahad midagi teada siis pead käima koguaeg ise küsimas. Igatahes tund aega puhus korralikult, vette aeti aga raceboardid ja õeldi et praegu puhub ja me ootame ja vaatame kas formulale ka jääb tuult. Kui vette aeti siis muidugi vaikis. Vees ei näidatud taas ühtegi lippu, ning kuna tuult ei olnu siis hakkasid esimesed kalda poole tiksuma- nagu üldstreik. Vahepeal plekkis nii ära, et keeruline oli kuhugi üldse liikuda. Lõpuks hakkasid äikesepilved peale tulema ja välku lööma, kuid endiselt polnud ühtegi lippu, kuid nüüd panid juba kõik kalda poole ajama. Õnneks tulid mõned pagid ja sai klissis kaldale. Päeva kokkuvõttes siis 0 sõitu ja põlenud nahk, kuna ilm läks väga soojaks. Pühapäevaks polnud prognoosi, kuid oli lootus termokale. Õnneks 2 ajal ka termokas tuli. Supersoe ilm, shortsidega sai sõita, paras 3,5-6 m/s tuul, sile vesi. Esimene stardiprotseduur katkestati ära kuna taas oli probleem ajaga ja nüüd läks lipp juba 10 sekki hiljem ülesse. Teise katsega saigi starditud, mina eriti head starti ei saanud kuna mõned sõitjad katsid ülevalt, kuid kuna käik ja nurk olid head siis sain ikkagi esimesse punti, siis aga kutsuti kõik tagasi kuna oli üldine vale, ilmselt valestartijad katsidki minu tuult veidi. Kordusstardist sain sama moodi, peaaegu pin-endist minema, kuid nüüd juba täis kiirusega, ning üleval märgis kolmas. Allatuulega sain teiseks. Krüssus mõõdusin ka rootslasest, kuid komandal kohal olnud DEN-2 sai nii hea pagi, et jõudis enne mind märki. Allatuules tegin kohe peale märki jibei ära ja läksin teise raja poole pealt. Allatuule märgis sain ma aga taanlasest mõõda, ning lõpetasin esimesena !!!! Lõpuks ometi ka üks väga hea sõit. Kuna aga tuult oli jätkuvalt, siis lootsin et saab veel ühe korraliku sõidu, kuid kohtunikud ootasi tuult, mis sest ,et kõik klissasid, hiljem ültes Heiko ,et isegi tema klissas. Rohkem starte ei tehtudki, päris pahaseks tegi selline korraldus, kuna ma ise olin arvestanud,et nüüd olen võrdsete punktidega kolmas, arvestamata seda et siin kasutatakse kohaliku süsteemi, millega ei arvestata mahavisatud sõitu vaid parimat sõitu. Kaldal tulemusi nähes läks tuju muidugi paremaks 2 koht !! Peale autasustamist läksin Heiko asju testima, kuna ta ei saanud kiirust ülesse millegi pärast. Vette tulid veel Peeter ja Annika. Sileda veepeal saime natuke pagidega triibutada- supersoe ilm ja vesi.Edasi pakkisime asjad ära ja panime minema
Teistest eestlastest rääkida siis sai Peeter Kask U20 arvestuses 3 koha, Karl Erik Saarm U17 3 koha, Annika Valkna naiste 1 koht. Neeme 40s koht ja G Masterite 6. koht. Andres 48 ja Heiko 51.
Comments
Post a Comment