Teine nädal Cadizis
Teine nädal Puerto de Santa Marias jätkus küllaltki mõnusalt- päeval 20-25 kraadi, tugevama tuulega u 17-20 kraadi. Tuult on olnud siiani iga päev mis on positiivne. Kolmapäeval algas Andalucia Olümpia nädal, kus osaleb päris palju eestlasi- umbes 8 RSX-i ja 2 laserit. Kolmapäev ja neljapäev olid tuule poolest enamvähem koopiad. Prognoosi järgi pidi puhuma pealelõunat. Läksime u 11 aegu võistlejatega sadamasse- tuult polnud. 1st tulime elamisse tagasi, tegime süüa ja võtsime rahulikult. Kuna Fernando tuleb tavaliselt 3 aegu sõitma siis sihtisime ennast ka selleks ajaks kohale. Mingi tuuleke oli puhuma hakanud, nii et suured asjad kokku ja vette. Saime paar otsa sõita, mille jooksul jõudsime teisele poole Cadizi lahte kus oli RSX-i rada ja siis sai tuul otsa. Selline asi toimus 2 päeva järjest. Kuna merel sai käidud ja natuke kihutada ka siis veetunnid võib kirja panna. Reede prognoos oli siiani kõige parem- 16-20 knt ja kui päikest on siis võib veel võimendada. Hommikul sadamasse minnes just erilist optimismi näha polnud. Küll leiti vabandusi et venitada vette minekut ning kõige tipuks läks Tristenil purje top ka puruks. Eks ole veidi aru ka saada, oleme ikkagi 8 päeva juba järjest sõita saanud ja väsimus hakkab kontidesse pugema. Mina läksin üksi vette, et mitte head ilma raisku lasta. Panin 12.0 kokku ja lootsin et tuul liiga kiirelt ei tõuse. Merel oli väga mõnus. Tiirutasin tunnikese ja siis vahetasin laua Heiko Vapor 3 vastu ja tegin sellega ka tunnise ringi. Üldiselt võib õelda et Vapor 2 ja 3 on üsna sarnased ja ei vaja ümber harjumiseks aega. Vapor 3 eeliseks on aga see et on lihtsam nii ülesse ja alla sõita- vaevalt suurt kiiruse vahet tuleb, lihtsalt ei pea nii palju tööd tegema et sama nurka sõita. Allatuules oli veidi suurem vahe- 3 oli tunduvalt lihtsam (ilmselt tänu lühendatud veeliinile). Kui 2 tundi täis sai oli tuul juba päris korralikult tõusnud ja 12 oli vaikselt juba üle. Pealelõunat liitusid ka Tristen ja Fernando ja siis olime juba kõik 11.0-ga. Päris korralikult sai kihutatud, kuid kahjuks tuul pigem langes vaikselt, nii et üle midagi polnud. Üldiselt oli nii et mina läksin veidi paremat nurka ja Fernando veidi parema kiirusega – nii ülesse kui alla. Ilmselt on põhjus selles et minul on 2014 aasta Loftid mis on sügavama „maoga“ kui 2015 , mis peaksi tähendama seda et ma saan paremat nurka, kuid veidi vähem kiirust. Samas oli väga positiivne see et sain sellise keskmise ilmaga end lõpuks küllaltki hästi liikuma- siiani on see olnud pigem minu nõrk koht- ilm kus kõik suudavad täis hooga kihutada. Mingi aeg väsis Tristen ära, mida oli kohe näha kuna ta hakkas järjest rohkem maha jääma, ning läks kaldale. Tegime F-ga veel ühe pika krüssu Cadizi linna alla- mida rohkem sõitsime seda võrdsemaks läks. Kuna mina olin juba päris läbi siis otsustasime teha veel ühe viimase pingutuse- pikk allatuule ots Cadizist Puerto Sherrysse. Selleks et huvitavam oleks leppisime kokku et tegu on võidusõiduga ning F. pakkus välja et kes viimasena kohale jõuab on eestlane . Kohe algul sain ilusti minema ja isegi paarsada meetrit vahe sisse ning tundus et asi on otsustatud. Puerto juurde jõudes sõitis meil eest läbi aga tiibur mis segas laine päris hullult ära ja tõmbas mul kiiruse kinni. Kuna tuul oli ka juba päris vaikne, oli mul tõsiseid probleeme et liikuma saada- kindlasti mõjutas päris palju ka väsimus, kuid lõpuks suutsin ikkagi esimesena kohale jõuda, mis tähendab et saime uue eestlase . Laupäeva prognoos oli küllaltki kahtlane ning kohalikud arvasid et kui tuult tuleb siis u 3 ja 5 vahel. Hommikul passisime taas sadamas, tulime vahepeale korraks sööma ning 3st uuesti sadamas. Juba oli ka tuul olemas, kuid taas erilist optimismi teiste poolt näha polnud. Panime Tristeniga asjad kokku ja vette. Algus oli päris mõnus- paras 12se ilm. Olime taas RSX-i raja lähedal nii et kui ülemist märki võeti vaatasime ära mis seis on, siis tegime ise väikse krüssu ja allatuule, ning selle ajaga tuldi juba teisele ringile. Võistlust jälgida oli päris põnev- kui tihti ikka võib näha et eestlane võitleb esimese koha eest. Mõlemad ringid järjest olid soomlane ja Inks ees, ning nende järel kari poolakaid. Inks on päris korraliku hüppe edasi teinud, võrreldes eelmise aastaga, mis on väga positiivne. Igaljuhul me saime formulatega umbes tunnikese sõita, ning täpselt 4.45 kukkus tuul ära, nagu kohalikud rääkisid. Fernando, kellel oli mingi formula sõitjate koosolek jäi aga hiljaks ning täpselt siis kui ta vette tuli kukkus tuul ära. Pühapäeva hommikul läks esimene punt eestlasi tagasi koju, nii et formulatest jäin mina üksi siia. võtsin hommiku väga rahulikult, ning kuna prognoosi polnud siis ei hakanud kiirustama ka. Päeva peale vedasin ennas sadamasse kohale, kuid ega seal midagi erku polnud. Kui RSX-l sõit läbi sai läks suuremaks pakkimiseks ja kohe järgi tulid teised paadid, nii et terve sadam kihas nagu sipelgapesa, ning liikumiseks väga ruumi polnud. Osad sõitjatest läksid juba pühapäeva õhtul ära ning viimastena Inks ja Matt esmaspäeva hommikul. Olengi jälle üksi siin Puertos aga jutud räägivad et see nädal peaks mõned päris kõvad formula mehed tulema siia trenni tegema. Prognoos on nii, et E,T on vaikne ja kui sõita saab siis õhtul termokaga, kolmapäevast edasi hakkab levante puhuma, mis tähendab tugevaid maatuuli. Kuna 10.0 on ainuke puri millega veel sõita pole saanud siis on väga hea et neid ilmasi ka tuleb
Comments
Post a Comment